Apellu de Sardigna Reformista Populare

Apellu de Sardigna Reformista Populare

Retzimus e publicamus –

sardegna

Sa chida colada cun s’istatutu de s’Universidade de Còrsica sa limba corsicana est coufitziale in s’universidade corsicana. Su Prefetu de Ajacciu, frantzesu, carchi die in antis aiat afirmadu chi mai diat aere firmadu unu istatutu cun custa previsione. Contra a su pàrrere de su Prefetu bi est istadu s’interventu unanime de totu sas istitutziones de Còrsica in antis de totu sa de su Presidente de sa Regione de Còrsica Giacobbi radicale de ischerra e de tzentru ischerra chi ant obrigadu su Prefetu a firmare s’istatutu sena modìficas e cun sa coufitzialidade de sa limba corsicana in s’Universidade.

In Sardigna mancari bi apat una Junta de tzentru ischerra semus in una cunditzione diferente meda, in peus, e pro custu non sunt istràngias sas positziones assumidas dae s’universidade sarda, sa limba sarda, sa istandard, sa Limba Sarda Comuna, no at recursos, non bi at Pranu Triennale pro sa Limba Sarda e argunas fortza polìticas, mancari si decrarent autonomistas sunt arrennegados contra a su sardu istandard. Comente sòtzios e simpatizantes de su P.D., chi faghimus parte de su movimentu linguìsticu sostenidores de sa Limba Sarda Comuna, chi amus sustènnidu a Renatu Soru in sa carrera pro sa càrriga de segretàriu de su P.S. Sardu,  pedimus in antis a Renato Soru e a sa Junta Regionale Sarda chi sa limba sarda istandard siat  de nou de importu in s’atzione de guvernu regionale e custu si fatzat in tretos de unu resonamentu sèriu de caràtere democràticu e autonomista chi previdat firmemente su ca eja de su parlamentu italianu a sa Carta Europea de sas Minorias Linguìsticas.

Sas istitutziones depent cumprendere ca no si podet afirmare in s’opinione pùblica sarda su cumbinchimentu chi sa fritesa de sas istitutziones sardas in pitzu de sa limba sarda sia sa contra prova de su proite sa Còrsica apat otènnidu custu livellu de avaloramentu de sa limba corsicana est a narrere, petzi e solitantu, sa fortza de su separatismu corsicanu.

La settimana scorsa con il nuovo statuto dell’Università di Corsica la lingua corsa, per giunta quella standard, è diventata coufficiale dell’Università di Corsica. Il Prefetto di Ajaccio qualche giorno prima aveva affermato che mai avrebbe firmato uno statuto con questa previsione. Contro la posizione assunta dea Prefetto vi è stato l’intervento unanime di tutte le istituzioni corse prima di tutto il Presidente della Regione Giacobbi radicale di sinistra e di centro sinistra che hanno costretto il Prefetto a firmare lo statuto dell’Università della Corsica senza modifiche e con la coufficialità della lingua corsa.

In Sardegna seppur con una giunta di centro sinistra la situazione è ben diversa, soprattutto a causa delle posizioni assunte dall’Università sarda, la lingua sarda quella standard è priva di finanziamenti da parte della Regione e senza Piano Triennale ed alcune forze politiche della Giunta Regionale, pur dichiarandosi autonomisti, avversano fermamente la lingua sarda standard. Come movimento di centro sinistra, iscritti e simpatizzanti del P.D., facenti parte del movimento linguistico, che abbiamo sostenuto Renato Soru per l’elezione a Segreterio del P.D., chiediamo prima di tutto a Renato Soru ed alla Giunta Regionale che la lingua sarda standard torni a far parte dell’azione di governo della Regione Sarda e lo si faccia proficuamente nell’ambito di un serio ragionamento democratico e  autonomista.

Le istituzioni devono capire che non si può far affermare nell’opinione pubblica sarda la convinzione che la freddezza delle istituzioni medesime sulla lingua sarda sia la controprova della ragione per cui in Corsica si sia giunto a questo livello di valorizzazione della lingua corsa e cioè solo e soltanto la forza del separatismo corso.

Nuoro 29 de su mese de Sant’Andria 2014 – S.R.P. – Sa Rosa Pionica – Sardigna Reformista Populare

 

Reformistas Populares

S.R.P. – Sa Rosa Pionica – Sardigna Reformista Populare

Leave a comment

Send a Comment

S'indiritzu email tuo no at a èssere publicadu. Is campos pedidos sunt signados *