De Maurizio Sale
Un’artìculu non devet èssere istòbile de crònaca e, cando unu lu leghet, li diat pòdere fintzas pigare a nàstulas, ma diat dèvere lassare sa trinca in sas concas nostras chi a bias sunt de granitu a beru.
E tando tocat a li dare unu sestu originale. Acò, custu est su meu. Nânt chi cando un’istimat una fèmina diat fàghere cale si siat cosa pro issa. Pro èssere semper in s’oru suo, pro ischire ite si siat. -Ite at a èssere faghende oe? Eris mi pariat totu anneu. Forsis m’at pompiadu. Fiat faeddende de mene, a sa segura!- E cosas gosi. Cosas chi a un’ala astringhent a su coro e a s’àtera, mesches a loru longu, nche diant infadare puru. Sighende·li cun cussa mèmula,unu diat èssere agigu aghedu e forsis li diat pònnere finas su tastu a cussu tzicu de binu chi calicunu nche diat pòdere àere in magasinu. Ma deo, pro nàrrere, istimo sa Limba Sarda Comuna e duncas lu devo nàrrere. Non mi lu potzo mantènnere petzi pro mene. E devo annànghere ca mi diat agradare chi siat fintzas un’agigu bagassa, chi andet cun totus, chi totus l’iscriant, chi totus la maniestent. Non mi dia intèndere gelosu,nen corrudu. A dolu mannu imbetzes mi so abbigende ca mescamente in chirros de giosso belle nemos la chircat . Sunt semper boghende·li ispùtzias a bias finas ratzistas: -Est de cabu de susu, no est galana pro nudda, tenet una cara chi non si podet pompiare,a carena paret un’ùdulu- e cosas gosi. E custu sentidu forsis si nch’est ispainadu fintzas intre sos polìticos,in Regione ca , a pustis de l’àere bandida a chentu pre banda in campagna eletorale, carignende·la,bantende·la, e tochende·la in totue, como mancu la nùmenant prus. Chi siant birgongende·si·nde? Chi siat ca, a andare a bagassas medas lu faghent ma nemos lu narat? Deo no nd’isco ite b’at acontessende,su chi isco est ca deo raju!, non mi nche dia chèrrere colare sa vida a pùligas! E tando mi fia preguntende: “Ma custu CSU, chi nât ca est nàschidu pro amparare su Sardu Ufitziale, cosa at a èssere faghende? O nche sunt totus suta s’ombrellone cun un’ampulla de birra frisca? E mescamente,a si diat pòdere ischire it’est a beru custu CSU? A ite serbit? Ite diat pòdere fàghere? Ite podet devènnere? A si diat pòdere istruturare in carchi manera? E sende chi su CSU est unu coordinamentu, bi diat àere logu in cue in intro ,pro sos ufìtzios e pro totu sas àteras cumponentes diferentes chi bi sunt a rodeu in sa polìtica linguìstica? Diat èssere a nàrrere militantes,linguistas,poetas,iscritores,insinnantes, e , pro ite nono, oreris? E cale diat èssere su ruolu issoro?
Isco, aende·lu lèghidu in un’artìculu de Salimbasarda, chi su CSU at pedidu udièntzia a s’Assessora e chi custa bi l’at refudada ca nât chi est impirigada cun milli problemas de àtera genia.
Ma sigomente deo so un’afroddieri e un’agigu contulàrgiu e sende chi deo istimo sa Limba e chèrgio ischire cale si siat cosa la pertochet, eris leghende in sa retza, sos ogros nche sunt rutos a intro de su diàriu fbook de unu polìticu chi, comente si costumat a fàghere oe, at iscritu in cue unu meledu suo: “SVEGLIA! La politica linguistica è un tesoro! Le Regioni e le Province autonome che vantano la presenza di minoranze linguistiche hanno efficacemente difeso la loro Autonomia (e anche la nostra!) La Regione invece sta perdendo tempo prezioso sulle politiche linguistiche. Tutto ciò vale miliardi di euro.”(R.Deriu) Ah!,ma tando calicunu giai bi est, intre sos polìticos, chi bi tenet a sa Limba, chi nch’at cumpresu su valore Suo? E deo non creo chi siat s’ùnicu. A sa segura bi nd’at a àere finas àteros. No at èssere duncas a bortas su momentu, pro su CSU naro, de intervènnere a manera prus funguda pro li dare ampra manu a custos polìticos virtudosos e a nche bortulare imbetzes sas fainas malas e sa malintragna de chie nche diat chèrrere ispèrdere totu? Chi bi meledet su CSU,suta s’ombrellone in marina e, intre una birredda frisca e s’àtera,nos torret imposta!
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